krachttraining

krachttraining

voor iedereen!

Krachttraining doe je wanneer je de kracht en het volume (de dikte) van spieren wil laten toenemen. Het is als ondersteunende training van de sportspecifieke training van wedstrijdsporters de afgelopen jaren erg populair geworden, in het kielzog van de popularisering van bodybuilding en fitness. Het grote verschil is echter, dat het trainen met gewichten bij voetballers, schaatsers en tennissers ondergeschikt gemaakt wordt aan de beoefende tak van sport, en bij bodybuilding en fitness de hoofdmoot uitmaakt. Krachttraining staat hier centraal als methode om spiermassa op te bouwen en het lichaamsvetpercentage te verlagen, zodat een slankere, strakkere en sterkere fysiek ontstaat. Wil je spiermassa opbouwen maar toch ook je vetmassa reduceren dan is aanvullende cardiofitness naast krachttraining aan te bevelen. Vaak wordt bij afvallen uitsluitend aan cardiofitness gedacht. Uit onderzoek is gebleken dat de combinatie cardiofitness en krachttrainen effectiever is. Degenen die een aardige spiermassa hebben opgebouwd, maar wat vet kwijt willen om droog te worden kunnen cardiofitness gebruiken om meer calorie├źn te verbruiken.

Trainen met toestellen, trainen met losse gewichten als dumbells en halters, trainen op ons Functional Training Rack met uw eigen lichaamsgewicht, in onze krachtsector kan het allemaal. Iedereen komt met zijn of haar eigen doelstelling naar de sportschool. Bij ActiFit begrijpen we dat. Wij horen wat u zegt en gaan net dat stapje verder in uw begeleiding. Onze faciliteiten zijn er op toegespitst. Met de beste trainingstoestellen in een fijne trainingsomgeving traint het al een stuk aangenamer. We bieden onze klanten altijd de mogelijkheid om afspraken in te plannen met onze instructeur. Voor nieuwe leden regelen we bij inschrijving reeds een eerste intake. Een goed begin is immers het halve werk! Wegen, meten, testen en het noteren van bloeddruk waarde geeft onze instructeur al veel informatie over de weg die we gaan volgen. Maar de klant is de baas, dus in overleg wordt gekeken welke training bij je past en wat je leuk vindt om te doen.
Alleen zo is de weg naar resultaat succesvol!